13 mīti par mākoņpakalpojumu Tildes Jumis Pro: 2. daļa

19.10.2017.

Šis ir turpinājums rakstu sērijai par mākoņpakalpojumiem un pakalpojuma Tildes Jumis Pro ikdienas darbiem.  Pagājušonedēļ iepazināmies ar mītiem par drošību, konfidencialitāti un iespējām izvēlēties datu glabāšanas vietu. Šoreiz pievērsīsimies praktiskākiem jautājumiem – mītiem par ikdienas darbu un izmaksām.

4. Mākoņpakalpojumā nebūs iespējas pārvaldīt datu bāzes

Mākoņpakalpojums Tildes Jumis Pro savus panākumus ir ieguvis, tieši pateicoties uzņēmuma Tilde piedāvātajam augstvērtīgajam datu glabāšanas un apkalpošanas pakalpojumam. Tomēr lietotājiem mēdz rasties maldīgs priekšstats, ka pēc datu bāzu izvietošanas datu centrā zūd iespēja darboties ar tām, piemēram, veidot un saglabāt datu kopijas datu nesējos, veidot jaunas datu bāzes vai dzēst liekās. Tā nebūt nav, jo, izvēloties un piesakoties mākoņpakalpojumam, katrs lietotājs izveido savu kontu portālā mansjumis.lv. Šajā portālā lietotājs pats veido jaunas datu bāzes, augšupielādē tās no iepriekš sagatavotās datu kopijas vai dzēš liekās – esošo datu bāzu pārvaldība kontā ir lietotāja ziņā.

Viens no mākoņpakalpojumu stūrakmeņiem ir nosacījums, ka mākonī izvietotie dati pieder lietotājam un lietotājs jebkurā viņam ērtā laikā var iegūt datu kopiju.

Katram pakalpojuma Tildes Jumis Pro saņēmējam ir svarīgi atcerēties, ka viņš var pārvaldīt datu bāzes portālā mansjumis.lv izveidotajā kontā. Savukārt klienti, kuri neizmanto mākoņpakalpojumu, var izmantot sākumprogrammas sadaļu “Rīki”.

Kopš Tilde sniedz mākoņpakalpojumu Tildes Jumis Pro, klientiem daudz retāk rodas nepieciešamība pēc datorspeciālista vai sistēmas administratora atbalsta, un klienti novērtē iespēju veltīt vairāk laika un līdzekļu savai uzņēmējdarbībai. Tildes Jumja Pro datu bāzu administrēšana ir vienkārša, dati ir drošībā, un automātiski veidojas rezerves kopijas, kā arī tiek ieviesti atjauninājumi.

5. Sākt darbu ar mākoņpakalpojumu ir sarežģīti un laikietilpīgi

Šis mīts ir ļoti populārs, tomēr jau vairāk nekā 650 mākoņpakalpojuma Tildes Jumis Pro klientu apgalvo pretējo. Tildes Jumja Pro lietotāji, kuri datu bāzes ir izvietojuši datu centrā, salīdzina šo procesu ar e-pasta vēstules rakstīšanu vai dokumentu pievienošanu e-vēstulei, – tas tiešām ir tik vienkārši.

Sākt darbu ar mākoņpakalpojumu ir ļoti vienkārši, un parasti tas aizņem tikai dažas minūtes. Darba sākšanai nav nepieciešamas izcilas datorprasmes, bet, ja rodas jautājumi vai šaubas, ir pieejams tehniskais atbalsts.
Jebkas, ko dzīvē darām pirmo reizi, šķiet sarežģīti un nesaprotami. Piemēram, iesākumā datu bāzes pārcelšana datu centrā šķiet kaut kas mulsinošs, bet pēc tam, kad pirmā datu bāze ir pārcelta, darbības izrādās saprotamas un vienkāršas.

Lai darba sākšana jau uzreiz šķistu vieglāka, ir svarīgi zināt, ko tieši nozīmē mākoņpakalpojums Tildes Jumis Pro un kā tas atšķiras no lokāla pakalpojuma.

Svarīgākais, kas jāzina:
1. Mākoņpakalpojuma Tildes Jumis Pro lietotājvārds ir e-pasta adrese.
    Datu bāze tiek izvietota mākoņa serverī (datu centrā) jumis.cloud.tilde.lv, bet datiem, līdzīgi kā lokālā pakalpojumā, var piekļūt no klienta vides, pieslēgumā norādot datu bāzes atrašanās vietu – datu centrā vai lietotāja datorā.
2. Visas ar datu bāzi un aizmirstām parolēm saistītās darbības var izdarīt mansjumis.lv kontā.
3. Datu bāzu jaunināšana notiek automātiski, bet lietotāji pirms tam saņem brīdinājumu pa e-pastu.
4. Rezerves kopijas veidojas automātiski.
5. Mansjumis.lv kontā ir pieejamas dažādas atskaites – gan iebūvētās, gan individuāli sagatavotās.

Lai ilustrētu darba sākšanas procesu un radītu drošības sajūtu pirmajā lietošanas reizē, esam izveidojuši videoinstrukciju, kurā soli pa solim parādīts viss process līdz galarezultātam. Videoinstrukcija ir pieejama šeit. Darbdienās ir pieejams arī tehniskais atbalsts: e-pasta adrese jumis@tilde.lv, tālrunis 67605757.

6. Mākoņpakalpojums man izmaksās pārāk dārgi

Šis ir ļoti izplatīts mīts, jo bieži klienti nav informēti par mākoņpakalpojuma iespējām un priekšrocībām, kā arī neaizdomājas par izmaksām, kas rodas, ja mākoņpakalpojums netiek izmantots.

Ņemot vērā uzņēmuma Tilde pieredzi, esam apkopojuši izmaksas, ar ko varētu saskarties uzņēmums, kas vēlas datus glabāt lokāli, pie sevis. Tātad: datu servera un iegādes izmaksas ir no 600 EUR līdz vairākiem tūkstošiem eiro. Alga darbiniekam, kurš administrē un pārvalda datu serveri (pēc VID datu bāzē pieejamās informācijas) ir ap 2000 EUR un vēl atbilstošie nodokļi, savukārt speciālista izsaukums izmaksā vidēji 50 EUR + PVN stundā.

Izdarot izvēli, ir jāapsver visi par un pret. Pēc visu izdevumu saskaitīšanas nereti izrādās, ka tieši mākoņpakalpojumi ir finansiāli izdevīgāki. Turklāt Tildes Jumja Pro licencēšana ir daudz vienkāršāka, elastīgāka un vieglāk pielāgojama katra uzņēmuma vajadzībām.

Mākoņpakalpojuma Tildes Jumis Pro izmaksas veido arī licenču cena. Piemēram, ja klientam pieder standarta licence ar 2 darba vietām, ieteicamā abonementa mazumtirdzniecības cena ir 245 EUR + PVN gadā jeb 20,42 EUR + PVN mēnesī. Savukārt pakalpojuma Tildes Jumis Pro cena 2 darba vietām un 1 datu bāzes nomas maksa datu centrā ir 25 EUR + PVN mēnesī jeb 300 EUR + PVN gadā. Jā, gadā pakalpojuma cena ir par 55 EUR + PVN dārgāka, tomēr ir vērts atcerēties, ka tiek ietaupīta nauda par tehnikas un darbaspēka izdevumiem. 

Tildes Jumja klientu apkalpošanas komandai ir liela pieredze, piedāvājot dažādas iespējas un sagatavojot tieši klientam izdevīgākos piedāvājumus. Ja arī Jums ir radusies vēlme atrast sev piemērotāko piedāvājumu, noteikti varat sazināties ar klientu atbalstu: e-pasts jumis@tilde.lv, tālrunis 67605757.

Nākamnedēļ apskatīsim mītus par darba ātrumu mākoņpakalpojumā, par to, kas notiek, ja izvēlaties pārtraukt pakalpojumu Tildes Jumis Pro un par tehnisko risinājumu, kas ir pakalpojuma Tildes Jumis Pro darbības pamatā.

13 mīti par mākoņpakalpojumu Tildes Jumis Pro: 1. daļa

13 mīti par mākoņpakalpojumu Tildes Jumis Pro: 3. daļa

13 mīti par mākoņpakalpojumu Tildes Jumis Pro: 4. daļa


Dalies

Tehniskais atbalsts

Pieejams aktīvā abonementa īpašniekiem un ja darbam tiek izmantotas programmu jaunākās versijas.

 67­ 605­ 757­

Darba laiks:

no 9:00 līdz 17:00 (darba dienās)