Digitālais mārketings ― lēti, ātri un vienkārši? 1. daļa

26.09.2016.

"Darbošanās sociālajos tīklos neko nemaksā, bet ir lieliska iespēja komunikācijai ar esošajiem un potenciālajiem klientiem." "Digitālais mārketings ir lēts, jo to var īstenot paša spēkiem bez reklāmas aģentūras iesaistes." "Tas taču ir vienkārši ― izveido savu kontu un liec iekšā reklāmu!"


Vismaz vienu no šādām frāzēm droši vien ir nācies dzirdēt no paziņām, kolēģiem vai pat kādā seminārā. Tādēļ nav jābrīnās, ka digitālā mārketinga pievilcības spēks nezūd un par to runājam atkal un atkal. Vai nostāsti par digitālo mārketingu ir patiesi, jautājām Tildes mārketinga speciālistei Unai Lukjanovai.


"Digitālais mārketings ir aizraujoša, strauji augoša, ļoti plaša un nemitīgā kustībā esoša nozare. Tas vairs nav tāds pats, kāds bija pirms pieciem, trim vai pat viena gada. Pavisam nesen vietne Facebook Latvijā popularitātes ziņā apsteidza Draugiem.lv, kā arī paziņoja par kārtējām izmaiņām ziņojumu parādīšanas algoritmā. Reklamēšanas programma Google AdWords maina gadiem ilgi izmantoto teksta reklāmu formātu; pašlaik esošo varēs izmantot tikai līdz 2017. gada janvārim. Joprojām ir vairākas reklāmas funkcijas, kas lielajās reklāmas platformās Latvijā nav pieejamas vai nedarbojas tā, kā iecerēts."

"Ja man ātri jāatbild uz jautājumu, vai šodien digitālais mārketings ir ātrs, lēts un vienkāršs, mana atbilde ir "Nē", un, laikam ejot, tas paliek arvien sarežģītāks. Taču tas joprojām ir pieejamāks arī mazam un vidējam uzņēmumam, ja salīdzinām ar reklāmu televīzijā, presē vai radio."


Digitālais mārketings nav lēts. Bet varbūt ir lētāks...


Mazās izmaksas ir mīts, kas pie mums atceļojis no laikiem, kad šķita, ka pietiek izveidot uzņēmuma kontu kādā no sociālajiem tīkliem un regulāri ievietot pa vienai otrai ziņai. Konta izveidošana tiešām aizņem tikai dažas minūtes, un arī ikmēneša rēķinu par ziņu izvietošanu vietne Facebook vai Draugiem.lv neizrakstīs. Taču nevajadzētu aizmirst, ka arī laiks ir resurss. Un, ak vai, cik daudz tas tiek patērēts kvalitatīva un efektīva sociālo mediju mārketinga radīšanai! Īsas, bet auditorijai saistošas un interesantas ziņas uzrakstīšana, attiecīga attēla piemeklēšana vai radīšana, regulāra konta pārbaude un atbildes uz lietotāju komentāriem. Un ja vēl atceramies, ka ziņa sociālajos tīklos nedzīvo ilgāk par 3–4 stundām...

"Patērēto laiku reizinot ar iesaistīto darbinieku stundas likmi, iegūsim skaitli, kas parādīs patiesās sociālo tīklu kontu uzturēšanas izmaksas. Jāsaka gan, ka maziem uzņēmumiem šis skaitlis joprojām būs pietiekami neliels, padarot digitālo mārketingu pieejamāku nekā tradicionālos kanālus."

Lielākā priekšrocība, ko digitālais mārketings sniedz un kas tiešām to padara pieejamu arī maziem uzņēmumiem, ir iespēja pašiem noteikt savu ikmēneša budžetu un cenu, ko esam gatavi maksāt par klikšķi uz reklāmas. Reklāma darbosies un daļu no mērķauditorijas sasniegs arī tad, ja mēnesī šādam mērķim varam atvēlēt ne vairāk kā 150 EUR.

Kas vēl jāpatur prātā, ienirstot digitālā mārketinga pasaulē? To lasiet raksta turpinājumā nākošnedēļ.


Atpakaļ