Darba sākšana | Jumis Starts

Tehniskais atbalsts

Pieejams aktīvā abonementa īpašniekiem un ja darbam tiek izmantotas programmu jaunākās versijas.

 67­ 605­ 757­

Darba laiks:

no 9:00 līdz 17:00 (darba dienās)

Juridiskā adrese:

Sporta iela 11, Rīga, LV-1013, Latvija

Jumis Pro, SIA
Reģ. Nr. 42103112933

Kā uzsākt darbu ar risinājumu Jumis Starts

Pirms sākt darbu ar risinājumu Jumis, pārliecinieties, vai Jūsu dators atbilst tehniskajiem parametriem, kādi nepieciešami sistēmas darbībai.

Uzmanību! Risinājuma Jumis Personāls tehniskās prasības nedaudz atšķiras, tās var apskatīties šeit.

Ja iegādājāties risinājumu Jumis e-veikalā, tad saņēmāt e-pastu, kurā ir norādīta saite uz instalāciju. Uz tās noklikšķinot, automātiski sāksies risinājuma instalācijas lejupielāde un pēc tam pati instalēšana.

Risinājuma Jumis instalācija sastāv no divām daļām – Klienta vide un Servera vide. Mākoņpakalpojuma Jumis Pro gadījumā klients Servera vidi uz saviem datoriem var neinstalēt, datus izvietojot tikai mākonī, bet arī mākoņpakalpojuma Jumis Pro licence dod tiesības uz lokālā datora instalēt Servera vidi. Risinājuma Jumis Starts gadījumā nepieciešams veikt gan Servera, gan Klienta vides instalācijas uz viena un tā paša datora.

Instalācijai seko reģionālo iestatījumu sakārtošana. To var izdarīt, noklikšķinot risinājuma Jumis ikonu, pēc tam izvēloties sadaļu Rīki > Konfigurācija, ieliekot ķeksīti pie Papildus reģionālie iestatījumi un nospiežot uz Uzstādīt reģionālos iestatījumus.

Risinājuma Jumis Sākuma programmas apraksts pieejams šeit.

Nākamais solis darba uzsākšanā ir datu bāzes izveide. Apraksts ir pieejams šeit.

Risinājuma Jumis Sākuma programmā izvēlieties sadaļu Rīki > Jauna datu bāze.

Ja iepriekš ar risinājumu Jumis neesat strādājuši, tad jāizvēlas iespēja Tukša datu bāze.

Ja ir pieejams risinājuma Jumis datu fails ar uzņēmuma datiem (piemēram, iepriekš tos ievadījis grāmatvedības pakalpojumu sniedzējs), tad nepieciešams izvēlēties Kopija no esošas datu bāzes un norādīt datu kopijas atrašanās vietu.

Datu bāzes izveidošanas laikā uzreiz var arī izveidot un saglabāt pieslēguma ikonu, lai pieslēgšanās pie sistēmas būtu ātrāka.

Pirmo reizi pieslēgties pie sistēmas varēsiet ar lietotāja vārdu admin un paroli admin. Lietotāja vārdu un paroli ieteicams nomainīt, lai neviens nezinātu paroli, ar kuru varat pieslēgties pie grāmatvedības datiem. Tāpat būtu vēlams katram cilvēkam, kurš strādās ar sistēmu, izveidot savu lietotāja vārdu un paroli, nevis visiem strādāt ar vienu. Par lietotāju veidošanu vairāk šeit.

Risinājuma Jumis lokālajā versijā lietotāju vārdus iespējams izvēlēties brīvi, bet mākoņpakalpojumā Jumis Pro lietotāja vārds noteikti būs e-pasta adrese. Tas nepieciešams tādēļ, lai nodrošinātu lietotāja vārdu unikalitāti ne tikai konkrētā uzņēmuma ietvaros, bet arī visiem risinājuma Jumis lietotājiem, kuri pieslēdzas mākonī izvietotajiem datiem. Šai e-pasta adresei ir jābūt reālai un tādai, kurai iespējams piekļūt, jo uz norādīto e-pasta adresi tiks sūtīti paziņojumi, kas nepieciešami, uzsākot darbu ar sistēmu.

Katram lietotājam var norādīt, kādas darbības viņš varēs veikt sistēmā. Sistēmas administratoram ir visaugstākās tiesības. Pārējiem lietotājiem tiesības var piešķirt pēc vajadzības. Lomas un tiesības aprakstītas šeit.

Pievienojot tiesību grupas, ir būtiski atcerēties, ka grupās iekļautās tiesības nesummējas, bet gan tiek piemērotas zemākās tiesības. Piemēram, ja lietotājam piešķirta loma Administrators un loma Noliktavas pārzinis, tad lietotājs sistēmā varēs veikt tikai darbības, kas pieejamas Noliktavas pārzinim.

Turpmākie secīgie soļi, lai uzsāktu darbu ar sistēmu:

  • Uzņēmuma informācijas ievadīšana konfigurācijā;
  • Kontu plāna pieskaņošana uzņēmuma vajadzībām;
  • Preču un Partneru katalogu aizpildīšana. Pamata informāciju preču un partneru katalogos iespējams arī ieimportēt no MS Excel dokumenta, ja tas sagatavots formātā, kādu risinājums Jumis var paņemt pretī. Ja vēlaties veikt datu importu, atsūtiet e-pasta pieprasījumu uz atbalsts@mansjumis.lv, un Jums tiks nosūtīts apraksts.

Turpmākie soļi