Atbildes uz jautājumiem par Covid-19 sniedz mākslīgais intelekts

Covid-19 pandēmijas laikā ir būtiski nodrošināt iedzīvotājiem ērtu un ātru pieeju uzticamai informācijai, kas mainās līdz ar slimības izplatības rādītājiem. Tādēļ Tilde ir papildinājusi un uzlabojusi pavasarī izveidoto virtuālo asistentu par Covid-19. Virtuālais asistents ir pieejams diennakts režīmā vietnē covidbots.lv, kā arī ieinteresēto pašvaldību, valsts iestāžu un organizāciju tīmekļa vietnēs.

Visa jaunākā informācija par koronavīrusa pandēmiju vienuviet

Mākslīgā intelekta risinājums sniedz aktuālu un pārbaudītu informāciju jebkurā diennakts laikā par dažādām tēmām, piemēram, jaunāko nacionālo un starptautisko saslimšanas statistiku, kontaktpersonām un informācijas tālruņiem, informāciju par vīrusu, robežu šķērsošanu un to, kā rīkoties dažādās situācijās.

Lai arī virtuālais asistents ir pieejams jau kopš pandēmijas sākuma Latvijā, intensīvs un sistemātisks darbs pie virtuālā asistenta Covidbots uzlabošanas norit regulāri – paralēli informācijas atjaunošanai un papildināšanai tiek uzlabota tā lietojamība, un, ņemot vērā šī brīža aktualitātes un lietotājiem būtiskās tēmas, izvēlne papildināta ar 3 jaunām sadaļām – “Drošības pasākumi”, “Tiešraides” un “Pētījumi”. Uzlabotā versija papildināta arī ar novadu saslimšanas statistiku, informāciju par ieceļotāju apliecinājuma anketu, kas jāaizpilda vietnē Covidpass.lv, tuvākajām analīžu nodošanas vietām un citām tēmām, kas īpaši aktuālas lietotājiem.

Lai lietotājiem būtu vienkāršāk uztvert informāciju, īpaša uzmanība tikusi pievērsta informācijas vizualizēšanai, izmantojot infografikas, tabulas, attēlus, video u.c. Virtuālā asistenta Covidbots sniegtās atbildes ir īsas, un, ja atbildēšana uz lietotāja jautājumu prasa  plašāku skaidrojumu, tajās tiek ietvertas hipersaites uz attiecīgajiem tīmekļa avotiem.

Covidbots jau kļuvis par uzticamu palīgu iedzīvotājiem

Pēdējo septiņu mēnešu laikā virtuālais asistents Covidbots ar vairāk nekā 36 000 atbilžu ir palīdzējis jau 12 000 cilvēku. Šis Tildes izveidotais virtuālais asistents ir kļuvis par uzticamu palīgu Latvijas iedzīvotājiem, jo šobrīd spēj atpazīt jau vairāk nekā 225 dažādus jautājumu nolūkus un sniegt drošticamas atbildes, balstītas uz Latvijas valsts institūciju sniegto informāciju. (Informācijas avoti: Ministru kabinets, Veselības ministrija, Slimību profilakses un kontroles centrs, Izglītības un zinātnes  ministrija, Kultūras ministrija, Ekonomikas ministrija un citi.)

Tilde ir saņēmusi pozitīvas atsauksmes no pašvaldībām un NVO, jo virtuālais asistents ir samazinājis par saziņu un atbalstu iedzīvotājiem atbildīgo darbinieku slodzi. Virtuālo asistentu Covidbots savās tīmekļa vietnēs izvietojušas vairākas pašvaldības un novadi – Amatas, Ropažu, Valmieras, Alūksnes, Strenču, Burtnieku un Ogres, kā arī valsts organizācijas – Bērnu klīniskā universitātes slimnīca, Latvijas Pašvaldību savienība un Rīgas veselības centrs.

Ikviena pašvaldība, valsts iestāde un organizācija aicināta izvietot virtuālo asistentu savā tīmekļa vietnē

Covidbots ir unikāls virtuālais asistents arī tāpēc, ka saistītā informācija mainās ļoti bieži, tādēļ Tildes komanda regulāri atjauno un papildina tā zināšanu bāzi. Tildes biznesa attīstības vadītājs Kaspars Kauliņš skaidro:

“Tilde aicina pašvaldības, valsts iestādes un organizācijas bez maksas izvietot mākslīgā intelekta risinājumu savās tīmekļa vietnēs. Tas ir vienkārši un ātri!”