'DPD Latvija' virtuālais asistents Didzis brīvi pārvalda trīs valodas 

Valodu tehnoloģiju uzņēmums "Tilde" sadarbībā ar starptautisko sūtījumu piegādes uzņēmumu "DPD Latvija" izstrādājis daudzvalodīgu viedo virtuālo asistentu, kas nodrošinās operatīvāku klientu apkalpošanu un sūtījumu piegādes procesu visās trijās Baltijas valstīs.

Unikāls risinājums Baltijā

Šis ir pirmais ar mākslīgo intelektu apveltītais loģistikas sarunbots, kas darbosies visās trijās Baltijas valstīs un ar klientiem sarunāsies latviešu, lietuviešu un igauņu valodās. Gudrais čatbots "Didzis" pieejams "DPD Latvija" mājas lapā kā arī pašapkalpošanās portālā un sniedz klientiem atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem par sūtījumu piegādes statusu, uzņēmuma darba laiku, kontaktinformāciju. Pakāpeniski plānots paplašināt virtuālā asistenta funkcionalitāti, nodrošinot papildu iespējas lietotājiem - konsultācijas un praktisku atbalstu sūtījumu izveides procesā, reģistrācijā un saņemšanas pieprasījumos.

Sarunbots ļauj uzņēmumam spert nākamo lielo soli digitalizācijas virzienā

Kā norāda "Tilde" biznesa attīstības vadītājs Kaspars Kauliņš izmantotie algoritmi dabiskās vai cilvēka valodas apstrādei ļauj virtuālajiem asistentiem saprast ikdienišķas sarunas, precīzi uztvert lietotāja jautājumu un atrast nepieciešamās atbildes zināšanu bāzē.

“Jaunākie mākslīgā intelekta virtuālie asistenti ar klientiem sazinās gluži kā cilvēks. Tiem nav valodas barjeru, viņi spēj brīvi sazināties dažādās valodās, lai palīdzētu klientiem vairākās valstīs un daudzos saziņas kanālos. Turklāt virtuālie asistenti nekad neguļ, ir gatavi palīdzēt klientiem visu diennakti un pastāvīgi mācās no sarunām ar lietotājiem, lai kļūtu par vēl izcilākiem palīgiem. Mēs esam ļoti priecīgi, ka arī "DPD Latvija" spēris nākamo lielo soli digitalizācijas virzienā,” saka Kauliņš

""DPD Latvija" ir sūtījumu piegādes līderis, līdz ar to mums ir ļoti svarīga augsta klientu apmierinātība. Esmu pārliecināts, ka pakalpojumu digitalizācija un mākslīgā intelekta risinājumi, ir būtiska priekšrocība, kas mums ļaus ātrāk un klientiem ērtākā veidā nodrošināt informāciju par sūtījumu piegādes statusu un izpildi," norāda "DPD Latvija" valdes priekšsēdētājs Jānis Grants.

Virtuālie asistenti ļauj automatizēt līdz 80% no sarunām ar klientiem

Covid-19 pandēmijas ietekmē virtuālo asistentu popularitāte pasaulē būtiski palielinājusies, jo personiska klientu apkalpošana bieži ir neiespējama un saziņa ar uzņēmumu notiek digitālajā vidē. Virtuālie kolēģi var būtiski atslogot klientu apkalpošanas personālu, atbildot uz līdz pat 80% jautājumu un palīdzot ietaupīt pat 1/3 no klientu apkalpošanas izmaksām. Turklāt virtuālie darbinieki var palīdzēt arī pārdošanas un mārketinga nodaļām, ar salīdzinoši maziem ieguldījumiem nodrošinot lielāku peļņu.

Digitālie palīgi Latvijā

2018. gadā "Tilde" sadarbībā ar Uzņēmumu reģistru izstrādāja pirmo Latvijas un vienu no pirmajiem Eiropas valsts pārvaldes virtuālajiem asistentiem - "Unu". "Unas" izveidošana ļāva ievērojami uzlabot Uzņēmuma reģistra klientu apkalpošanu, paaugstinot darbības efektivitāti, kā arī iegūstot vietēju un starptautisku atzinību. Šobrīd Latvijā vien darbojas vairāk nekā 15 uzņēmuma "Tilde" veidoto viedo sarunbotu, kas ik dienu palīdz vairāk nekā 12 000 lietotāju, nodrošinot nepārtrauktu komunikāciju ar iestādi vai uzņēmumu. Piemēram, Latvijas Valsts radio un televīzijas centra virtuālā asistente Signe par 25% mazina klientu apkalpošanas komandas noslodzi, savukārt Valsts ieņēmumu dienesta virtuālais palīgs "Toms" ik mēnesi konsultē vidēji 5-6 tūkstošus nodokļu maksātāju.

Tildes Biroja gramatikas un pareizrakstības pārbaude