Turpmāk Rīgas starptautiskajā autoostā skanēs “Tildes” mākslīgi sintezētā Latvijas radio leģendas Sandras Glāzupas balss  

“Tildes” mākslīgā intelekta risinājums turpmāk informēs Rīgas starptautiskās autoostas (RSA) viesus par būtiskāko informāciju – brīdinājumiem, izmaiņām kustību sarakstā, autobusu pienākšanas un atiešanas laikiem. Teksta saturs tiks atskaņots tīrā latviešu valodā, ierastā un dabīgā balsī.

“Balss sintēzes tehnoloģija, kas ļauj rakstītu tekstu pārvērst runā, ir veidota, izmantojot modernākās mākslīgā intelekta tehnoloģijas un neironu tīklus, tepat Latvijā. Turpmāk RSA telpās būs dzirdama jaunākās paaudzes “Tildes Balss” tehnoloģija, kuras skanējums ir ļoti tuvs cilvēka balss plūdumam un intonācijai. Mums ir patiess prieks, ka aizvien vairāk Latvijas uzņēmumu izvēlas palielināt savu efektivitāti, produktivitāti un sniegto pakalpojumu kvalitāti, procesu automatizācijā izmantojot digitālos rīkus un valodu tehnoloģijas,” uzsver “Tildes” biznesa attīstības vadītājs Kaspars Kauliņš.

Līdz šim RSA reisu vadību ir nodrošinājis dispečeru dienests, kurā liela daļa aktivitāšu, tajā skaitā arī operatīvās informācijas paziņošana, jāveic manuāli. Lai modernizētu reisu pārvaldību un pārceltu lielāko daļu informācijas aprites digitālajā vidē, autoostā ir ieviesta jauna reisu pārvaldības sistēma, ko izstrādājis pašmāju tehnoloģiju uzņēmums LMT.

“Jaunā sistēma apvieno pārbaudītas vērtības un jaunākās tehnoloģiju iespējas, liekot digitālam risinājumam runāt balsī, ko gadu desmitiem iemīļojuši Latvijas iedzīvotāji. Šis ir lielisks piemērs, kā, izmantojot pašu jaunāko tehnoloģiju sniegtās priekšrocības, tajās iespējams integrēt tradīcijas un pieredzi, kas ir būtiski jebkurā inovāciju projektā,” saka LMT prezidents Juris Binde.

Tildes Biroja gramatikas un pareizrakstības pārbaude