Mākslīgā intelekta lēciens klientu servisa uzlabošanā

Šobrīd informācijas tehnoloģiju attīstība pasaulē piedzīvo milzīgu lēcienu. Var teikt, ka mākslīgais intelekts ir ne tikai dzimis, bet arī ienācis mūsu dzīvēs. Vai tas būtu Google asistents, Siri, Teslas pašbraucošās automašīnas vai Facebook reklāmas, kas mēģina pārdot tieši to, kas tev ir vajadzīgs, ― jebkurā gadījumā, ja agrāk laiku varēja skaitīt pirms un pēc datoru, interneta vai viedtālruņu periodos, šobrīd mēs šķērsojam robežšķirtni uz laikmetu, kas sākas ar mākslīgā intelekta izgudrošanu un ieviešanu ikdienā.

Uzņēmuma Tilde valdes priekšsēdētājs Andrejs Vasiļjevs stāsta, ka šobrīd mākslīgais intelekts ir pieejams katram: “Tas, ko šobrīd darām mēs ― mācām mākslīgo intelektu sarunāties latviešu valodā. Ar to Tildē nodarbojas veseli septiņi datorzinātņu doktori un virkne citu speciālistu.” Viņš atceras, ka pirmie virtuālo asistentu prototipi uzņēmumā radīti vēl divtūkstošajos gados:

“Tomēr tagad, pateicoties skaitļošanas jaudai, neironu tīklu un dziļās mašīnmācīšanās attīstībai, mākslīgā intelekta iespējas ir piedzīvojušas kvalitatīvu lēcienu.”

Rezultāti neliek sevi gaidīt ― jau šobrīd ar Tildi sadarbojas Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrs un Valsts akciju sabiedrība Latvenergo , kas grasās mākslīgā intelekta tehnoloģijas ieviest savā ikdienas darbā. Uzņēmumu reģistra galvenā valsts notāre Guna Paidere stāsta, ka iestāde kopā ar Tildi strādā pie klientu apkalpošanas virtuālā asistenta radīšanas: “Saziņā ar uzņēmējiem un cilvēkiem, kas vēlas reģistrēt uzņēmumus un organizācijas, bieži sastopamies ar jautājumiem, kas atkārtojas.

"Šāds papildinājums ne tikai atslogos reģistra darbu, bet arī radīs jaunu, interaktīvu pieredzi mūsu klientiem.”

Paredzēts, ka virtuālais asistents nodarbosies ar rakstisku saziņu, atbildot uz jautājumiem tiešsaistē 24 stundas diennaktī. “Šobrīd esam informācijas apkopošanas fāzē, jo virtuālā asistenta apmācībai nepieciešamie dati vispirms ir jāsavāc. Pēc tam ar datiem strādās Tildes radītie algoritmi, un tad notiks testēšanas process. ” Guna Paidere atzīst, ka lielākais izaicinājums būs panākt, lai virtuālā asistenta atbildes ir nekļūdīgas un precīzas: “Balstoties uz mūsu speciālistu sniegto informāciju, cilvēki pieņem svarīgus lēmumus, un kļūdām šeit nav vietas.”

Cerīgs ir arī Latvenergo pārstāvis Aivis Kasparāns: “Šobrīd strādājam ar runas atpazīšanas tehnoloģijām, jo mūsu zvanu centrs ik dienu saņem simtiem autoatbildētāja ziņu.

"Testējot Tildes runas atpazīšanas tehnoloģijas, varam secināt, ka 70 % gadījumu ziņas tiek atšifrētas nevainojami.”

Viņš skaidro, ka šī tehnoloģija nākotnē ļaus operatīvāk apkalpot uzņēmuma klientus, ātrāk palīdzēt un piedāvāt atbildes un risinājumus: “Balss ieraksts, pārtapis tekstā, ir daudz vieglāk analizējams un apstrādājams, ziņas vairs nebūs jāklausās, lai iegūtu informāciju par to saturu.”

Tildes vadītājs Andrejs Vasiļjevs stāsta, ka līdzīga sadarbība notiek ar Latvijas Republikas Saeimas Kancelejas Stenogrammu nodaļu: “Strādājam pie sistēmas, kas Saeimas debašu ierakstus automātiski pārvērstu tekstā. Tas gan ir āķīgs uzdevums, jo cilvēks runā un raksta atšķirīgi. Tomēr ņemot šīs nianses vērā, mēs esam guvuši labus panākumus arī šajā jomā. Tildes runas atpazīšanas programma ir pieejama ikvienam mūsu mājaslapas apmeklētājam un Tildes Biroja lietotājam ― savukārt tie, kas lieto Android operētājsistēmas viedtālruņus, var lejupielādēt lietotni Tildes Balss, kas ļauj gan nodiktēt tekstu, gan arī to atskaņot, piemēram, sūtot un saņemot īsziņas.”

Diskusija “Unlock AI” notika pirmās semināru sērijas “Tilde AI Tech Tour” ietvaros Rīgā, kas tapa sadarbībā ar uzņēmumu Microsoft. Līdzīgas diskusijas plānotas maijā arī Viļņā un Tallinā.